09 March 2011

A' Famosa Resort (13-14 Feb 2011)

citer ni dah basi tp nak citer jgk

seperti yang dirancang sblm ini

Hamidah's Family Day @ A'Famosa Resort telah berjaya dilaksanakan

walaupon terdapat sedikit masalah teknikal dan kelewatan di awal perjalanan

kami selamat jgk smpai ke tempat yg nak dituju

biase la kan bila dah gerak ramai2 ni timing mesti lari punye

plus bwk bdk2 kecik kan

our meeting point sepatutnya kat R&R Seremban

disebabkan kakak aku terlajak kami berkumpul di R&R seterusnya (lupa namanye) untuk lunch

mak aku dah masak siap2 utk mkn lunch

pas perut dah kenyang kami meneruskan perjalanan

tiba di resort dlm kul 4.30 ptg

terus check in

sblm tu sesat jgk cari villa ni

tak sangka tanah resort ni besar giler

kawasan villa plak terletak kat hujung tanjung

jauh gak dr main entrance

ini la rupa villa kami

pandangan hadapan villa


ruang tamu


pintu masuk & ruang makan


dapur


bilik family aku (2 katil queen size)

villa ni ada 4 bilik

2 x 2 queen size bed & 2 x 2 super single bed + TV


private swimming pool (belakang villa)

setiap villa ada swimming pool

kedudukan pool berbeza utk setiap villa

tapi kolam ni dalam tau

bdk2 perlu di bawah pemerhatian

gambar di atas ketika air kolam masih tenang

smpai je villa bdk2 semua excited nak masuk kolam

pas tukar baju semua terjun masuk air


syakir sedia beraksi


semua dah masuk dalam air


syakir's cousins..seronok tol bdk2 ni


syakir belajar swim ngan babah (my brother)


ni sesi swimming keesokan harinya plak

adik syafiq pon tak ketinggalan

mlm tu kami ke bandar melaka

jalan2 cari makan

makanan dlm resorts tu mahal sgt

lepas mkn kami jalan2 di bandar melaka

seronok plak jalan mlm2 ni

org tak ramai bleh berlari2 atas jalan

tgk tempat2 bersejarah

kami jgk sempat naik "River Cruise"

naik boat melalui sg melaka

best jgk sbb pemandangan waktu mlm mmg cantik

siap ade pasang tape suara explain pasal sejarah building2 sepanjang sungai tu

aku mmg rekemen korang naik boat ni

tak mahal pon

dewasa =RM10, kanak2=RM5



gambar atas boat..tak clear sbb guna camera phone je

pas naik boat jalan2 lg tgk replika kapal kat mlk tu

tp gambar takde plak

dlm kamera sape ntah

kul 12 mlm baru kami gerak balik resort

perjalanan dr resort ke bandar melaka agak jauh jg dlm 45 minit

kalu korang ade bajet lebih bleh je join aktiviti dlm resort

tapi mmg mahal la tiket nak masuk

esoknya sesi ke-2 swimming pagi tu

breakfast ade disediakan tp utk 8 org je

dinasihatkan kalu korang dtg ramai bawak la bekalan makanan lebih skit

kul 1 kami checkout

terus gerak ke zoo melaka plak

gambar ke zoo ade tp aku malas dah nak tepek

next entry plak

aku pon dah penat nak mengarang

ni pon amik masa 3 hari nak taip entry ni

itu je la aktiviti kami di melaka

mungkin leh jd rujukan utk kome2 yg teringin nak gi sini

selamat cuti2 malaysia!!


08 March 2011

adoiyaaa!!!

ni la jdnye kalu tak sabo2

kata nak tunggu bulan 4

dapat duit kutu baru nak beli

birthday present utk diri sendiri la kononnya

sudahnya dpt present in advance le

sape suh gatal kaki masuk kedai tu

kan dah terbeli

pandai tol cina tu hasut aku

ni la masalahnye kalau melilau sorang2

takde advisor kat sebelah

hhmmmmm....

takpelah..mmg plan nak beli kan

cuma awal je dr waktunya

harap2 btol la pilihan aku ni

uhuhuhuhu...

buah hati baru saye

v
v
v
v
v
v
v
v
v


p/s : tadah telinga balik kang kena bebel :p

07 March 2011

TQ for your concern

sejak aku buat entry ini dan ini

ramai yg bertanya kenapa..kenapa..kenapa??

padahal entry2 tu pendek je

sbb pendek la diorang tanye kan

kalau dah panjang lebar aku cite tp dok tanye jgk mmg aku cubit le

disebabkan ramai yg concern

meh le aku cite sedikit sebanyak

sebenarnya anak kecik aku, si syafiq tu

ade biji2 kalenjar kat pangkal peha die

baby sitter aku yg bgtau

aku sendiri pon tak perasan

katanye kalau dibiar lama2 leh jd besar

takut kena hernia plak

bila aku dengar mcm tu cuak le jdnye

biase la mak mane tak risau bila anak sakit kan

actually die tak sakit pon

die aktif mcm biasa

lepas ckp ngan mak aku

die suh bawak balik kg berubat cara kg

suh org yg pakar tgk betul ke hernia

dah bawak pon jupe Hj. Badi

soklan pertama die tanye "bdk ni nangis ke?"

"tak nagis..."

"kalau tak nangis tu bukan la.."

katanya lg "kalu ada mesti nangis tambah2 bila org pompuan yg pegang.."

lega dengar die ckp mcm tu

cuma die suh tuam2 je kat kalenjar tu..siap bg petua nak buat bunjut tuam tu

itu je la citenye

tp nanti time checkup aku akan highlightkan jgk kat doktor

untuk kepuasan hati sendiri

tp instinct si ibu ni dpt rasakan takde ape2 yg serius

insyaAllah..

kepada kawan2 yg concern tu (u know who u are)

terima kasih banyak2

aku suka ade org concern pasal aku

tp jgn plak concern baju ape yg aku pakai,

kasut brand ape yg aku pakai

berapa berat gelang yg aku beli

kereta ape yg aku pakai

berapa riban hp aku beli

brand handbang...brand jam..bla bla bla..

borink...

p/s : sedap tol mkn kambing bbq aritu..tq k.ja


04 March 2011

tak sabaq nak balik!

mlm ni balik kg..yeay!!!

ade 2 tujuan balik kg kali ni

satu, sbb rindu..

dua sbb nak berubat anak

harap2 takde la masalah

p/s: teringin nak mkn kambing..buat bbq la esok mlm..yummy!

03 March 2011

IKEA SALE!!!

Sale IKEA dah start arini

jom pakat pegi ramai2

tgk2 ape yg patut dibeli

...dan yg tak patut dibeli

02 March 2011

hati yg tak keruan

susah hati

mintak2 la itu andaian shj

die masih kecik

tak tau ape2 lagi

salah aku ke?

aku pon taknak die sakit

ujian tuhan ni

sabar...

01 March 2011

kereta pertama


gambar di atas aku cilok kat FB deqna

try spot me?

tuu...yg baju biru ade pin kat dada tu

muka muda remaja

seluar jeans masih size XS

rabun tp berlagak mcm tak rabun

pakai contact lense mcm2 kaler

hazel, green, grey..semua dh try

kononnya pakai spek mcm 'nerd' je

eh balik pd motif asal

kalu korang nak tau

kereta yg awek2 cun tgh sandar tu..

itulah kereta pertama aku

dibeli semasa part 6 kat uitm, perak

w/pon sempat 1 sem je berjasa kat uitm

tp baaaaaaaaanyak sgt jasa kereta tu kat aku

siap bleh jd medium side income aku lg

aku n d' gang siap buat servis 'teksi' ke pasar mlm guna kereta tu

mendapat sambutan tau

dpt la tambah duit poket skit2

tp bila dah dekat final kami terpaksa stop 'bisnes' ni

sbb nak fokus utk final exam

kereta ni jgk berjasa semasa aku kerja part time sblm dpt keje di kl

bila dpt keje kat kl aku tak bawak kereta sama

sbbnya...banyak nak pakai duit kalu pakai kete kat kl ni

lgpon public transport banyak

buat ape kereta kan?

kereta aku terus dpt tuan baru iaitu adik aku

tak smpai setahun aku dok kl

kereta pertama aku tu hancur berkecai selepas adik aku terlibat dlm kemalangan

'total lost' tuh..

alhamdulillah adik aku takde ape2

sejak tu smpai sekarang aku tak pernah beli kereta lagi

bukan merajuk ke ape

tp sbb aku rase kereta bukan lg keperluan hidup aku

dok kl ni naik public transport lg senang dr bawak kete

sampai dah kawin dan anak 2

aku masih tak punya kereta

harap kereta husband je la

kalau tgk kawan2 sebaya aku masing2 dah ada kereta hebat2

tp aku tak pernah menyesal pon

malah bersyukur

kalau ade kereta mesti aku tak mampu lg nak beli rumah

kereta @ rumah?

of course aku pilih rumah

tp kalu ditakdirkan ade kereta kedua utk aku

aku terima dgn hati terbuka (cewahhh)

tu ayat pancing namanya

mane tau leh dpt ikan 'kelisa' ke....

ahahahaha...