28 February 2011

di mana keadilan!

baru lepas breakfast

hari ni 'lone ranger' sbb korum semua pi mane ntah

bila sendiri aku prefer tapau je

menu yg senang dan cepat adalah nasi lemak (bungkus daun pisang) + kuih

dah lama gak aku tak mkn nasi lemak tu

tup tup td bila bayar....

.."berapa kak ?"

"RM1.50..."

"HAAAAAA!!!!dah naik harga ke?"

"lama dah..dah 2 minggu..."

dlm hati "%&X#&%&#@..." (korang rase ape maksudnya?)

agak2 la wei nak naik harga pon

dr RM1.00 ke RM1.20..sekarang RM1.50???!!!

dah la kuih pon naik harga 60 sen sebijik

berlumba2 korang naikkan harga brg ye

tau la brg dah naik harga

bukan korang je rasa impaknya

semua org rase tau

jgn la fikir nak untung je

cuba fikir org lain jgk

buka semua org kl ni bergaji besar berpangkat besar

majoritinya golongan berpendapatan rendah dan sederhana

tiap tahun gaji naik RM60-70 je

bonus pon dah lama tak rasa

kalau belanja breakfast pon dah RM4-5

tak campur belanja lunch lagi

camne la golongan2 mcm aku ni nak hidup kat kl

dahlah..ckp banyak kang org kata tak bersyukur plak

terpaksalah aku lancarkan kempen "BERJIMAT CERMAT"

actually kempen dah start bln lepas

tp mcm acah2 je

lepas tau nasi lemak naik RM1.50 berkobar2 plak nak teruskan kempen

so, kawan2

kalau jumpe aku jgn tanye napa aku makin kurus makin kecik

salahkan makcik nasi lemak!!!

p/s : ni yg nak isi borang transfer balik kg ni..sbb nak transfer, nasi lemak ngan kuih naik harga..kompem tak lulus..ahahahaha


No comments:

Post a Comment