01 August 2011

di pagi 1 Ramadhan

Selamat Berpuasa Semua!!!!!

di awal pagi 1 Ramadhan lagi kami dah diuji oleh Allah

En. Wira kami rosak lagi on d way dtg keje td

sebenarnya dah 2 minggu En. Wira ni dok sakit

lepas satu satu dtg penyakitnya

tapi kami redha..dah lanjut usia gitu la lumrahnya kan..

apepon di sebalik musibah kecil itu ada juga kegembiraan di awal Ramadhan ni

selain semangat berpuasa kami mendapat satu berita gembira

adik ipar (adik husband) telah mengandung!!!

yeayyy!!!..sepupu pertama syakir dan syafiq bg side husband

my side dah berderet dah sepupu sepapat syakir..ehehehhe

kegembiraan ni sama mcm mendpt berita my own sister pregnant selepas 10 thn berkahwin

ini merupakan kandungan kedua bagi adik ipar

anak pertama telah meninggal dalam perut ketika usia 5 bln

kebetulan masa itu, aku pon pregnant dekat 3 bln (syafiq)

tapi aku merahsiakan sementara kandungan aku sehingga emosi adik ipar stabil

alhamdulillah dia dapat menerima qada' dan qado' atas kehilangan

saya respek lah kat awak kak in!!

sbb tu bila dapat berita die mengandung lagi seronok amat

walaupon situasi berbeza dgn my sister tp kegembiraannya sama

aku doakan yg terbaik utk adik ipar

x lama lagi syakir dan syafiq akan dpt adik baru

bleh le syafiq belajar ada adik sblm adik sendiri keluar..ehehhehe

ooopppssss..aku tak ngandung pon ye!

itu cerita 2-3 tahun lagi..hehehh

oklah stop dulu kat sini

caucendol.....


- bakal mak long yg excited-

No comments:

Post a Comment