10 February 2012

Potty Training

yer, tgh potty train anak sulung saya, syakir

syakir dah berumur 3 thn 4 bln

aah, tau lambat kan saya train anak saya

saya mengaku, salah saya

tapi sbb saya rasa sblm ni die mcm tak ready je lagi utk diaper free

sbb tu saya lambat train (cuba membela diri..hihihi)

tapi bila tgk sepupu2 dan rakan sebaya syakir yg dah berjaya diaper free saya jd risau

jadi saya telah cuba2 mengajar die "pee pee" di bilik air

dan saya telah mintak kerjasama babysitter membantu train syakir semasa saya kerja

nasib baik babysitter saya sgt memahami dan memberikan kerjasama sepenuhnya

die juga turut menasihati saya supaya jgn terlalu memaksa anak dan dengar kata2 org

dah hampir sebulan train syakir, alhamdulillah walaupon blom sepenuhnya diaper free

ade progress walaupon kadang2 terkantoi jgk

mungkin syakir agak lambat berbanding dgn anak2 org lain

tapi saya cuba tidak 'melompat' dan cuba igtkan diri "setiap anak adalah berbeza..."

potty train mmg sgt mencabar dan memerlukan byk2 kesabaran

kadang2 teruji jgk kesabaran ni..

baru2 ni saya ade buat research skit pasal potty train for boys

saya cuba share ikut pemahaman saya ok..

oppss..next entry ek

ade keje kena setel dulu

anyway, doakan semoga usaha men'free' diapers kan syakir berjaya ye..




No comments:

Post a Comment