09 May 2013

Peter & Jane Books

Mungkin ramai yang familiar dengan buku ni



tapi saya baru terperasan buku ni sejak syakir bersekolah

sebab tadika syakir menggunakan buku ini sebagai salah satu module reading

buku ni sentiasa ada dalam beg sekolah syakir

tapi saya tak pernah ambik port pon pasal buku ni

yang saya tau setiap malam temankan dia buat homework je
 
dan buat revision Bacalah Anakku
 
mungkin saya pikir peter & jane terlalu advance utk syakir sbb syakir tak habis lagi buku phoenic
 
takkan dah boleh baca buku cerita peter & jane kan?
 

 
 
sehinggalah malam tadi syakir surprised saya dan suami
 
selepas siap homework dia minta ayahnya baca buku peter & jane tersebut
 
ayahnya ambil buku tersebut konon nak bacakan
 
tapi sebaliknya dia yang bacakan untuk ayahnya (masa tu saya di dapur)
 
ya, syakir baca sampai habis buku siri 1 a itu
 
saya join masa syakir nak habiskan 2-3 muka surat terakhir
 
perasaan masa itu...Ya Allah..hanya tuhan jelah yang tau terharunya
 
dalam masa yang sama saya tersedar
 
selama ini saya underestimate kebolehan anak saya sendiri
 
mungkin btol syakir hanya menghafal sahaja 
 
tapi itu sudah cukup membanggakan saya
 
kita mula mengenal surah fatihah pon melalui hafalan btol tak?
 
saya rasa terhutang budi sangat dengan teacher2 di sekolahnya 
 
terima kasih..terima kasih..
 
dan syakir bagitau semalam teacher akan mulakan buku Bacalah Anakku No. 2
 
dan alhamdulillah syakir dah habis dan lancar buku No. 1

walaupon syakir lambat sikit dari segi percakapan

tapi saya yakin dia mempunyai kelebihan lain yang tersendiri
 
 pengajaran yang saya dapat dari syakir
 
jgn underestimate kebolehan anak kita
 
anak2 mempunyai daya ingatan yang lebih kuat dari org dewasa
 
saya tau perkara itu, tapi lupa...
 
melayu mudah lupa...
 
p/s : gambar2 semua dari google
 
 

No comments:

Post a Comment