01 March 2011

kereta pertama


gambar di atas aku cilok kat FB deqna

try spot me?

tuu...yg baju biru ade pin kat dada tu

muka muda remaja

seluar jeans masih size XS

rabun tp berlagak mcm tak rabun

pakai contact lense mcm2 kaler

hazel, green, grey..semua dh try

kononnya pakai spek mcm 'nerd' je

eh balik pd motif asal

kalu korang nak tau

kereta yg awek2 cun tgh sandar tu..

itulah kereta pertama aku

dibeli semasa part 6 kat uitm, perak

w/pon sempat 1 sem je berjasa kat uitm

tp baaaaaaaaanyak sgt jasa kereta tu kat aku

siap bleh jd medium side income aku lg

aku n d' gang siap buat servis 'teksi' ke pasar mlm guna kereta tu

mendapat sambutan tau

dpt la tambah duit poket skit2

tp bila dah dekat final kami terpaksa stop 'bisnes' ni

sbb nak fokus utk final exam

kereta ni jgk berjasa semasa aku kerja part time sblm dpt keje di kl

bila dpt keje kat kl aku tak bawak kereta sama

sbbnya...banyak nak pakai duit kalu pakai kete kat kl ni

lgpon public transport banyak

buat ape kereta kan?

kereta aku terus dpt tuan baru iaitu adik aku

tak smpai setahun aku dok kl

kereta pertama aku tu hancur berkecai selepas adik aku terlibat dlm kemalangan

'total lost' tuh..

alhamdulillah adik aku takde ape2

sejak tu smpai sekarang aku tak pernah beli kereta lagi

bukan merajuk ke ape

tp sbb aku rase kereta bukan lg keperluan hidup aku

dok kl ni naik public transport lg senang dr bawak kete

sampai dah kawin dan anak 2

aku masih tak punya kereta

harap kereta husband je la

kalau tgk kawan2 sebaya aku masing2 dah ada kereta hebat2

tp aku tak pernah menyesal pon

malah bersyukur

kalau ade kereta mesti aku tak mampu lg nak beli rumah

kereta @ rumah?

of course aku pilih rumah

tp kalu ditakdirkan ade kereta kedua utk aku

aku terima dgn hati terbuka (cewahhh)

tu ayat pancing namanya

mane tau leh dpt ikan 'kelisa' ke....

ahahahaha...

No comments:

Post a Comment